Vad händer på klubben?

Säsongen lider mot sitt definitiva slut och många har lagt golfgrejerna på hyllan, eller tagit med dem söder ut.
Det betyder inte att vi som jobbar på klubben lutar oss tillbaka, snarare tvärt om.

Banan
Invintringen på banan pågår med ett undantag. Vi har en robotklippare som går runt på hål 1.
Varför nu? Vi fick en möjlighet när Falks Lantbruksmaskiner hörde av sig till oss och frågade om vi var intresserade av att se hur det fungerar. Självklart, svarade vi! Vi har behov av investeringar av maskiner och då behöver vi veta hur framtidens maskiner fungerar.
Nu går den på hål 1, fairway och ruff. Den följer sitt program med hjälp av GPS och vill du se hur den ser ut har vi lagt upp bilder på Facebook.

Nya tees
Den 24 oktober deltog vi på en genomgång som hölls av Allmänna Arvsfonden, där vi fick information om vad vi måste tänka på i kommande projekt både före och efter att vi har rekvirerat vårt beviljade bidrag på 602 000 kronor.
Gunnar Noritis håller i projektet och har till sin hjälp bankommittén och vår kassör och Redovisningsbyrån.
För att komma vidare med beställningen kommer vi att ta in fyra offerter genom ett underlag som Lennart Pettersson tagit fram, för att styrelsen sedan ska kunna besluta om entreprenör.
Vårt mål är att kunna anlägga nya tees under vintern när tjälen har lagt sig, för att kunna så när det är som bäst förutsättningar säsongen 2024. Mer om detta kommer vi att informera om på medlemsmötet den 16 november!

Fastighet och markanläggning
Vi har fått hjälp med att gallra och ta ner träd bakom maskinhallen bort mot lagerhallen. Detta har vi beställt för att våra solceller ska få ännu mer solljus när solen börjar lysa till våren igen. Arbetet kostar oss inget då entreprenören får avverkningen tillgodo.

Vårt projekt med att undersöka om vi kan ta emot schaktmassor går med stadiga steg framåt och den 25 oktober deltog vi i ett Företagslots -möte på Surahammars kommun. Där fick vi möjlighet att berätta om vårt cirkulära projekt som går ut på att återanvända schaktmassor, vilket ger oss möjlighet att både förädla landskapet runt rangen och banan. Detta kommer vi självklart att berätta mer om på medlemsmötet! Är du intresserad av att komma i kontakt med oss angående schaktmassor? Hör av dig som kopplar vi ihop dig med vår projektledare CG Söderberg.

Restaurangen
Lokalen kommer få att ett lyft med ny belysning innan vintern och kommande julbord. Har du inte bokat bord är det verkligen dags, då det redan är fullt på några av dagarna. Toppen tycker vi! Tyvärr har vi inte fått in så mycket donationer som vi hoppats på, så Henriksen Support gick in och sponsrade detta arbete. Tack! Vi hoppas att fler företag vill stötta vår satsning på restaurangen då den är otroligt viktig och nödvändig för både kommunen och klubben! Det är få klubbar som har förmånen att ha så duktiga och omtyckta krögare som vi har!

Swisha in ditt bidrag till: 123 056 46 41 eller sätt in ett bidrag på Bankgiro 5014-1282
Märk ”Donation restuarangen

Reception och kansli
Receptionen kommer att vara stängd för besök från och med nästa vecka men ni når oss på telefon och mail.
Håll utkik efter shopens öppettider på Ramquist Golf Facebook.

Många av er har frågat när jag slutar och vart jag ska börja.
Jag slutar den 17 november men kommer att vara klubben till hjälp under vintern om behovet finns.
Från och med den 1 december börjar jag på Stockholms Golfklubb / Kevinge som Ekonomi- och utvecklingsansvarig. Det känns både vemodigt och spännande på samma gång. Eric som jobbar på banan under säsong kommer ta upp arbetet i receptionen så snart dem är klara med att ta in allt material från banan.

Men, än så länge jobbar jag på då det är mycket som både ska förberedas och avslutas inför kommande säsong.

Åter igen, missa inte medlemsmötet den 16 november!

Med detta vill jag önska dig en riktigt trevlig helg!

Vänliga hälsningar
Maria Pennerborn