Junior

Att ha ett andra hem att komma till, kan vara till golfbanan. Här är alla juniorer välkomna och det finns alltid någon vuxen att prata med och spela med.
För oss är det viktigt att  barn och ungdomar känner sig trygga och sedda!

Att hitta en idrott att älska och en plats att känna sig hemma på kommer att följa dig hela livet, om du hittar till golfen. En  gång golfare, alltid golfare. Det är barnsligt roligt, hela livet!

Vi lånar ut utrustning för den som vill prova på.
Juniorerna 6-21 år är indelade i grupper som är anpassade till förkunskaper och motivation.

UTOMHUSTRÄNINGARNA BÖRJAR 22 APRIL (vecka 17).
Om ni är osäkra på vilken grupp ni skall vara med i, kontakta Micke på telefon 076 – 623 78 85.

Foto: Helen Shippey

Golfkul fr. 6 år (Grupp A)

Gratis för alla att prova på 2 gånger.
Barnen kan låna utrustning och våra tränare hjälper er igång!

Här spelar vi på korthålsbanan.
Hel säsong kostar endast 200 kr.
Inget medlemskap krävs.

Lördagar kl. 10.00 – 10.45

Vi återkommer med startdatum.

Svingkul (Grupp B) OBS måndagar och torsdagar

Fokus för denna grupp är spelaren som vill ta grönt kort  och/eller har motivation och möjlighet att spela ned sig till hcp under 27. Vi delar in i anpassade grupper, tränar och börjar även spela på stora banan. Träning går igenom grunderna i sving, närspel, puttning, regler och spel på banan.
Hel säsong kostar endast 400 kr + medlemskap i Surahammars GK.

Måndag kl. 18.45 – 19.45
Torsdagar kl. 18.45 – 19.45

Tävlingsligan (Grupp C)

Denna grupp riktar sig till spelare med hcp lägre än 27. Detaljer i sving, närspel, puttning, spelstrategier, spel på banan och tävlingsverksamhet syftar till att ta en till sitt mål.
    Förutom träning  uppmuntras till gemensamt spel på helgerna. Vi åker och tävlar på de olika serierna som finns för juniorer och vi introducerar Svenska Juniortouren.
    Kostnad 800 kr + medlemskap i Surahammars GK + resekostnader.

Tisdagar kl. 17.30 – 18.40
Torsdagar kl. 17.30 – 18.40

Teen Cup - Kval

Vi har anmält oss till Teen Cup.

Öppen för alla juniorer födda 2008 eller senare.

Vi kommer uppdatera informationen när vi har klart med speldatum.

Juniorläger v:a 26: 25 - 28 juni

Välkommen till Golf Camp!
Vi ser fram emot en fantastisk sommarvecka med glädje, golf och nya vänner, och vi vill göra detta tillsammans med dig. Visst låter det kul?
Under lägrets sex dagar vill vi att du ska få chansen att utvecklas både som golfspelare och som människa. Lägret ger förutsättningar för det genom en unik kombination av högklassiga träningspass, samtal och ledare som finns till för dig. Vi har hög ledartäthet och vill att du ska känna dig riktigt uppmuntrad på lägret. Allt vi gör på lägret vill vi ska genomsyras av Sport for Lifes fyra värderingar:

• Glädje. Vi talar gott om varandra, uppmuntrar varandra och hjälper varandra att bli bättre. Här har vi roligt tillsammans.
  • Generositet. Vi delar med oss och ger generöst till varandra av uppmuntran, tid och kunskap. Här är alla välkomna.
  • Kvalitet. Vi är helhjärtade och passionerade och gör vårt bästa för varandra. Här får vi utvecklas.
  • Teamwork. Vi blir bättre tillsammans och vi lyfter varandra till nya höjder. Här söker vi samarbete.

Datum: 24 –28 juni 2024
Ålder: För dig född 2005–2013
Plats: Västmanland. Golf och mat på Surahammars GK. Boende och samlingar i Lifecenter Church, Västerås.

Pris: 2 295 kr vid anmälan senast 30 april. 2 495 kr vid senare anmälan

Anmälan: Klicka på länken här på sidan och fyll i anmälningsformuläret. Där står uppgifter om hur du betalar. Anmälan är bindande. Sista anmälningsdag är 27 maj.

En dag på lägret: Program

Medlemskap junior

Junior 20-21 år

Junior 18-19 år

Junior 16-17 år

Junior 14-15 år

Junior 12-13 år

Ingen spelrätt krävs.

Junior 6-11 år

Ingen spelrätt krävs

Vi är teamet som tar hand om juniorerna!

Michael Ramquist

PRO