Korthålsbana, Range och Övningsområde

Korthålsbanan

Regionens bästa korthålsbana och övningsområde med belysning!
*Öppen för alla * Helt kostnadsfri *Ingen tidbokning

Banan har 6 hål med riktigt fina greener! Hålen är mellan 30 och 100 meter och utmanar verkligen kunskaper i närspel. Det finns hinder som både diken och bunkrar och ger verkligen en bra träning för det vi alla golfare behöver – teknikträning för inspel. Det är här vi antingen tjänar, eller förlorar slagen.

Korthålsbanan är gratis för alla intresserade. Det är bara att gå ut på banan för att spela och öva. Du behöver inget medlemskap och inga förkunskaper! Det enda som krävs är lite sunt förnuft. Vi lånar ut klubbor helt kostnadsfritt när receptionen är öppen! Bollar köper du i shopen.

Höst och vinter tänder du strålkastaren genom att trycka på den svarta knappen på elcentralen vid första tee.

Driving Range

Självklart har vi en driving range, som är öppen för alla.  Här betalar du med kort.
Rangen ligger i nära anslutning till parkeringen och efter du har värmt upp går du ner mot klubbhuset och då ser du området med korthålsbanan. Om personal är på plats hjälper de dig  och självklart får du låna klubbor om det är öppet i receptionen.
Läs mer om Rangen här.

Övningsområde

I anslutning till korthålsbanan hittar du en stor green att putta på.
Träna chip, pitch och bunkerslag.

Korthålsbanan är kombinerad med footgolfbanan på 9 hål.
mer om FOOTGOLF kan du läsa om här: