Footgolf - en kul och enkel aktivitet för kompisgänget

Att spela footgolf är gratis hos oss

En perfekt kombination av golf och fotboll som är enkel att delta i, för alla!
Ta med kompisen, kompisarna eller ordna en trevlig aktivitet med din arbetsgrupp och ät en bit mat efteråt.

Footgolf går ut på att sparka en fotboll från utsparksplats till hål på så få tillslag som möjligt och m
ånga känner till sporten som fotbollsgolf.
Du behöver inte vara medlem. Du spelar med en vanlig fotboll.
 Ta gärna med egen boll.

Vår footgolfbana har 9 hål och hålen är mellan 30 och 100 meter. Hålkopparna är 53 cm i diameter. Vanliga golfens regler gäller och framför allt vett och etikett.
Det går utmärkt att både spela golf och footgolf i samma spelgrupp. Max 4 spelare i varje i varje spelgrupp.

OBS! När vanlig golf och footgolf pågår samtidigt får inte utspark/utslag ske innan de framförvarande spelarna är ur vägen. Om du riskerar att träffa en spelare i bollen framför, måste du högt ropa: FORE!
Om du hör ropet FORE,  ska du se upp så du inte träffas av någon annans boll – golfboll eller footboll.

Du behöver inte boka tid för spel. Kö i form av bollränna gäller men om du är en större grupp, är det bra om du ringer oss så att vi kan ta emot er på ett trevlig sätt och säkerställa att det inte pågår andra stora aktiviteter på området.
Det tar ca 40 minuter att spela banan.

På samma område som footgolfen ligger vår korthålsbana och övningsområde för golf.

Är du sugen på ett testa golf?
På riktig bana?
Fina greener?
Låna några klubbor av oss och köp några golfbollar och prova!
Det är gratis och drop-in. Öppen när det är frostfritt och snöfritt.
Fråga dig fram om du vill veta mer. Receptionen är öppen från april-oktober.