Info från Styrelsemötet 2023-09-18

• Ekonomi – Eftersom banan var stängd 23 dagar från 1 augusti till dags dato har vi tappat ca 200-tusen kr i greenfeeintäkter. En genomarbetad prognos är gjord från augusti till slutet av året.
  • Seniorkommittén – Tre tävlingar inställda pga vatten på banan i år, så många har aldrig ställts in tidigare. Säsongsavslutningen planeras.
  • Fastighetskommittén – Startkuren vid tee 1 håller på att färdigställas. Ny belysning ska sättas upp i Restaurangens yttre del.
  • Medlemskommittén – Funktionärsgolfen genomförd med 40 deltagare. Damernas årliga lagtävling mot Strömsholm spelas fredag 22/9 på vår bana. Söndag 24/9 på rangen – vi inbjuder personer som vill prova på golf att testa gratis. Vår PRO Micke finns på plats kl 16-17.30.
  • Förslagslådan som ligger på hemsidan väntar på fler förslag från medlemmarna. Alla förslag som kommer in hanteras av styrelsen och förslagsställaren får en återkoppling.
  • Skyltningen på banan ska ses över till nästa säsong.
  • Vår klubbchef Maria Pennerborn lämnar Surahammar GK för ett nytt jobb. Hennes sista arbetsdag 17/11.