Funktionärsgolfen – en trivsam golfdag

Tio 4-mannalag kom till start på lördagen som bjöd på ett utmärkt golfväder, glada miner och god kämparanda. Funktionärsgolfen anordnas varje år som ett tack från Styrelsen till alla medlemmar som under säsongen gjort en insats för klubben. Volontärinsatserna är mycket viktiga för klubbens fortlevnad och trivsel.
Det blev hårt om segern. Två lag kom in på 59 slag, samma hcp-slag, samma antal slag på utrundan och samma på inrundan. Då fick resultaten på de tre sista hålen avgöra och då blev det en eagle på hål 17 som fällde avgörandet.

Vinnare blev laget med Björn Hedlund , Margaret Daun, Ann-Christine Carlsson och Conny Thun.

Enligt traditionen vid Funktionärsgolfen fick jumbolaget ett presentkort på en golflektion av vår PRO Micke. Sen blev det dragning på de lotter som delats ut till alla deltagare vid starten. Ett tiotal vinster lottades ut bland de spelare som inte fått något annat pris.

Fler bilder finns på FB Surahammars Golfklubb.