Augusti, en rivstart på andra delen av säsongen!

Denna vecka har vart otroligt intensiv från morgon till kväll och det är dags för en summering.

Teen Cup Regionfinal 9 augusti
Förberedelserna inför Teen Cup Regionfinal gick strålande och alla 51 ungdomar kom till vår fina bana och spelade om en plats till finalen på Örebro City GC. Den regnmängd som vi fick på ca 65 mm märktes inte av och det rullade till och med lite snabbare än vanligt på greenerna.
Vi hade inga ungdomar med från vår klubb och det var övervägande spelare från Värmland som deltog. Nästa år kommer vi igen!
Vi gratulerar alla som tog sig vidare till Örebro, Lycka till!

Viasat Golf-inspelning
I onsdags kom ett litet filmteam från Viasat Golf och spelade in en marknadsföringsfilm som kommer att gå på Viasat Golf nästa år.
I utbyte lämnar vi 40% till alla Viasat Golf-kunder. Anders Sjöstrand intervjuade oss och spelade några hål med Elliot. Teamet avslutade med att Anders spelade banan själv och en drönare filmade anläggningens hela utbud. De fick också med padelbanorna, ställplatserna, footgolfen, moutinbike, Bruksleden, restaurangen, shopen och vi fick verkligen presentera vår mulitanläggning.

Greenfee i augusti – och höstens erbjudande
Augusti har börjat strålande och juli levererade intäkter enligt förväntan. Jämför vi samma period med 20/21, har vi nästan på kronan samma omsättning i kassan. Det är väldigt bra, speciellt med tanke på den inflation som råder.
Vi vill hålla i det här och gärna ta revansch på den sena öppning som blev i år och vi får hjälpas åt att sprida goda nyheter om banans fina kondition och klubbens erbjudande. Vi tar nu emot golfhäftet plus resten av året och vi erbjuder medlemskap där den som ansöker om fullvärdigt medlemskap betalar 50% nu och resterande i vår och får börja spela nu och hela 2023.

Sommarpersonalen i receptionen
Sommaren går mot sitt slut och idag gör Caroline sin sista dag i receptionen, tänk vad fort det går. Från att aldrig jobbat i en reception till att vara en flink receptionist, superduktig golfvärdinna och representant för klubben. Caroline flyttar till Luleå där hon ska studera till Civil Ingenjör. Vi önskar henne stort lycka till, säger tack och välkommen tillbaka!
Nathalie fortsätter någon vecka till och det behöver vi verkligen när trycket är så stort på banan med gruppbokningar och tävlingar.

KM – äktamakar/sambo
Det ser ut att bli ett rekorddeltagande när KM för äkta makar / sambo går av stapeln på söndag. 12 lag gör upp om titeln och vi önskar alla ett stort lycka till!

Med det önskar jag alla en härlig helg och hoppas att ni får fina dagar på banan och kommer ihåg att dricka mycket!

Vänliga hälsningar
Maria Pennerborn med Team