Våra medlemmar är vår styrka – tillsammans lyfter vi!

Vilken härlig arbetsdag vi har haft tillsammans!
Ca trettio medlemmar kom till klubben idag och var redo att hugga i klockan 09.00.
Med glatt humör, spadar, skyfflar och krattor tog vi ett gemensamt krafttag med dagens uppgifter för att kunna presentera en fin bana med kringområden när vi öppnar igen på fredag.

Kjelle hade förberett med att köra ut grus till våra vägar, så det var ”bara” att skotta ut, jämna och platta till. Alla vägar är nu lagade och vi har även förbättrat anslutningen mellan 7:an och 8:an där det är riktigt mjukt och halt och nästan farligt att gå idag.
Alla bunkrar har inte riktigt torkat upp, så vissa kommer att vara hårda en liten tid, men gänget har lagat alla bunkerkanter och krattat ut dessa för hand så att Kari kunde få bästa effekt med bunkerkrattan.
Det blev så fint! Vi är klara med de första nio och imorgon gör personalen klart resterande.
Översvämningen gjorde att det låg stora samlingar av klippt gräs som vågor över 4:an och 8:an. Det är klart att vi fixade bort dessa! En grupp ideella räfsade ihop allt till högar och Bengt och Wolfgang samlade sedan upp, och forslade bort dem.

Inte nog med detta! En arbetsgrupp tog tag i området runt klubbhuset och där är det så fint nu. Det är klippt på ställplatserna och rensat runt flaggstängerna och parkeringen för vagnar. Vilket inbjudande område det är nu.
Ett annat arbete som vi hittills inte har uppmärksammat så mycket är byggandet av vår startkur. Vi återkommer till den i en separat nyhet. Arbetet har tyvärr hamnat lite i skuggan av utmaningen med regnet.
När ni kommer till klubben för spel i helgen kommer ni vad fin den blir!

Tack vare alla ni volontärer som ställde upp idag kunde Elliot, Kent och Erik ägna sig åt våra spelytor och Bengt och Wolfgang kunde pumpa bort vattnet på trean och fortsätta arbetet med dräneringar.
Vi beräknar att vi tillsammans gjorde ca 100 arbetstimmar under förmiddagen. Det är imponerande effektivt och ger oss möjlighet att öppna på fredag igen!
Från alla som inte kunde delta idag vill vi skicka ett stort tack och beröm till er som som hjälpte oss med dagens insats!

TACK FÖR ERT FANTASTISKA ENGAGEMANG – TILLSAMMANS ÄR VI SURAHAMMARS GOLFKLUBB!