Så länge det finns sol finns det hopp!

Det finns hopp, ett ganska stort sådant, om att vi kan se fram emot spel i helgen redan!
Om du har en bokad tid i helgen kommer du få en uppdatering om läget via mail senast onsdag em.
Tyvärr kommer vi att ha golfbilsförbud tillsvidare.

Hur ser det ut?
Vi är smått överraskade över att vattnet har dragit sig tillbaka på ett så synbart och glädjande sätt.
Det är otroligt blött på alla fairways, dock inte översvämmade.
Flaggan står kvar på 4:an och greenen är fri från vatten.
Den västra sidan, hål 4 – 9 har dem största utmaningarna då tees på hål 8 fortfarande är omringade av vatten, men även hål 1 är extremt blöt.

Vad har vi gjort under måndagen?
Idag har vi sett över läget på alla våra hål och gjort en planering för veckans arbete. Elliot kommer att klippa, lufta och dressa greenen på hål 4 redan imorgon om möjligt. En översvämmad green behöver lite extra omvårdnad för att i möjligaste mån slippa angrepp.
Vi kommer att klippa alla greener som klarar att bära våra maskiner. Greenerna är jättefina, men kommer att vara mjuka och långsamma en tid.

Våra bunkrar och vägar behöver repareras. Vägen till tees på hål 1 är kraftigt skadad. Vägen mellan 18 och 10:an likaså.
Vi behöver se över alla vägar och bunkrar och hoppas på att få hjälp med detta under onsdagen, vilket vi återkommer senare.
Vi kommer inte kunna klippa ruffen så länge det är så här blött vilket kommer att göra den väldigt lång och kraftig.
Vi kommer att försöka klippa fairways senare i veckan, om vi inte skadar den med våra maskiner.
Vissa områden kommer vara omöjliga att klippa innan helgen.

Vi vill försöka öppna och presentera en fin bana och fin anläggning till helgen, men vi behöver din hjälp!
Kom till klubben på onsdag, samling kl. 09.00 utanför klubbhuset.
Ta med en kratta, spade, en vattenflaska, kaffetermos och lite fika. Då kan vi tillsammans reparera vägar, bunkrar och skyffla bort de grushögar som redan sopats ihop utanför klubbhuset.
Hjälps vi åt kommer vi med stolthet kunna ta emot alla besökare 🙂
Vi fördelar uppgifter på plats.

Vi ser fram emot fler varma och soliga dagar så att vi kommer igång igen! Nu hoppas vi på en ljuvlig och härlig sensäsong!

Vänliga hälsningar
Maria Pennerborn, Klubbchef