Banans kondition och förutsättningar inför helgens spel 12- 13 augusti

Vi förstår att väldigt många undrar om det går att spela i helgen och vill veta vilka förutsättningar som gäller.
Alla som har haft en bokad tid senast fredagen den 11 augusti, från klockan 15.00 har fått ett mail med information från klubben.
Har man ingen registrerad mail som vi kan nå er med behöver ni söka information själva under klubbens öppettider via mail eller telefon. Informationen som alla spelare fått ser ni nedan:

Banan är otroligt blöt, men vi kommer att ha öppet med lägesförbättring på alla spelytor utom greenerna.
Vattnet har ingenstans att ta vägen, då det är högt vattenstånd i alla flöden till och från banan ända ner till Mälaren.
Vi har klippt fairways under dagen och då blir det gräsansamlingar på de klippta ytorna då gräset inte kunnat bli klippt på några dagar och har blivit väldigt långt.

Eftersom det inte går att gå mellan vissa hål första nio, kommer vi stänga av och korta ner banan:
Slingan imorgon kommer att spelas över 10 hål i följande ordning:
Hål 1 och 2, sen går ni till Tee 11 och spelar 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
.
Vill ni spela ytterligare ett varv bokar ni ny tid.

Vi tar dags-greenfee: 200 kr.
I detta nu är det bästa vi kan göra.
Vi hoppas på glada miner, och fint väder under dagen.

Som alla förstår är det förbud för golfbilar – vilket gäller hela helgen.
Receptionen öppnar 08.00 och stänger 15.00

Har du betalt fullt pris via Min golf hör du bara av dig till oss, så löser vi återbetalning.

Vi har nyligen fått in prognoser om att det kommer in mer regn. Ca 30mm väntas från natten lördag till söndag. Om så blir fallet kommer banan att stänga på söndag.

Trevlig helg!
Maria Pennerborn, Klubbchef & Elliot Wilson Banchef