Golfveckan dag 5- Sura-Pelles Minne

2011 höll vi vår fösta minnestävling till Surasonen Roland Pettersson, kallad Sura-Pelle.
Denna tävling är odiskutabelt vår populäraste tävling och startfältet blir fullt snabbt.

2023 års upplaga välkomnade 52 lag = 208 spelare. Vi delade i startfältet i 2 klasser och första startande gick ut 07.20. De som startade sist hade en rejäl utmaning av ett par riktigt kraftiga regn, en ännu blötare bana och kampen mot tiden då solen går ner strax efter klockan 21.00. Det var en riktig kämpainsats av alla som spelade igår och gick ut senare på dagen. Vilka hjältar! Inte ett enda lag avbröt tävlingen . Stämningar var fantastisk! Till vår lycka avslutades tävlingen med en himmel som sprack upp i blått och alla spelare kunde se bollen hela vägen in i mål.

Hockeylegenderna var på plats och spelade sin interna Minnestävling. Södertälje vann efter en ”Var-granskning” av resultatsammanställningen. Arne Carlsson som spelade med Sura-Pelle den sista matchen i hans karriär och dessutom har spelat med Börje Salming höll ett väldigt fint, underhållande men också rörande tal och vi höll en tyst hedrande stund tillsammans med Börjes bror Stig Salming som deltog i lag Landslaget.
Vi tackar VIK Hockey och Sverigemotiv.se som skänkte priser till deras tävling!
Var sin match- och matbiljett till valfri match med VIK och en minnestavla.
Kolla in Facebook så ser ni bilder på lagen och film från talet.

Vi höll prisutdelning av veckans sista tävling strax efter klockan 21.00 och till vår lycka kom nästa alla pristagare till vår avslutning.
TACK! Så roligt att så många vil applådera och delta.

Vinnare i dagens tävling:
Klass 1: Lag Albatross.
Klass 2: Lag Manchester United

Närmast Hål
9: Jörgen Persson, 66cm

Minnestävlingen:
Södertälje
(Södertälje vann inte sin klass på grund av att de inte deltog i den stora tävlingen)

Jag vill skicka ett personligt tack till receptionspersonalen, alla deltagare, ideella, restaurangen, shopen och vårt grymma ”Green Team” för alla era ansträngningar för att göra denna minnesvärd vecka. Golfveckan v. 31.

Se mer resultat på mingolf.se

Trevlig helg!
Maria Pennerborn, Klubbchef och tävlingsledare.