Nu har vi äntligen spikat ett datum för öppning av banan!

Banan öppnar torsdagen den 27 april!
Säsongen inleds med seniltouren, som slår ut och inviger årets spel på banan.
Alla som är 50+ är välkomna att tävla på torsdag!
Efter tävlingen är banan öppen för sällskapsspel!

Tidbokningen öppnar under tisdagen den 25 april.
Håll utkik på hemsidan där vi räknar ner till öppning på Min Golf.

Status på banan:
Idag gjorde vi vår första greenklippning. Greenerna är finfina, men kommer såklart vara lite längre än under högsäsong.
Det är fortfarande blött på fairways och is i tre bunkrar, men det smälter bort i helgen.
Förvisso kommer det att bli kallt och regn i nästa vecka igen, så vi kan därför inte säga nu, hur det blir med golfbilar under torsdagen. Det vet vi på onsdag morgon.
Om du anmäler dig till tävlingen på torsdag så anmäl att du vill ha bil om du behöver det. Du kommer att få besked hur det blir innan lottning av tävling.

Reception och klubbhus:
Receptionen öppnar på tisdag 25 april kl. 08.30.
Öppettiderna är uppdaterade på hemsidan.
Som vanligt öppnar receptionen 1 timme innan tävling, eller enligt ök med tävlingsledningen.

Varje säsong har sina uppstartsutmaningar. I år har vi haft stop i avlopp, punkteringar, telefonväxeltrassel etc. Vi har fått ordning på det, men det dyker säkert upp något mer innan vi öppnar. Det är mer regel än undantag. Vi får ta en sak i taget och ha tålamod.
I klubbhuset jobbar bara Maria och tiden räcker inte riktigt till just nu. Ofta ringer många samtidigt, så om du ringer och inte får svar så:
1 ) Prova igen, efter en liten stund. Det kan vara så att det pågår ett annat samtal, eller att vi är upptagna i ett möte.
2 ) Maila din fråga eller ärende, så återkopplar vi så snart vi kan. info@surahammarsgk.org
3) Ringer du inte igen, ser vi att du har försökt nå oss och ringer upp dig så snart vi kan.

Restaurangen har stängt i helgen, men hälsar att de har fått sitt alkoholtillstånd klart i veckan och från och med nästa vecka har de öppet varje dag hela säsongen!

Shopen når ni som vanligt på telefon: 076-623 78 85, och Michael återkommer med vilka dagar han är på plats regelbundet.
Passa på att byta grepp innan vi öppnar!

Ha nu en riktigt härlig helg!
Vi ser fram emot att träffa dig nästa vecka!

Väl mött!
Teamet på Surahammars Golfklubb