Banan öppnar den 31 augusti!

Äntligen lyser solen över Surahammars Golfklubb och vi kan välkomna till spel från och med den 31 augusti igen.
Imorgon torsdag spelar seniltouren sin månadsavslutning, och från 13.30 har vi företagsgolf.
Det går med andra ord inte att hitta tid för spel förrän på kvällen, runt 16.30.
Banan är som alla förstår blöt, men spelbar. Greenerna och tees är finfina eftersom de fått vila en tid.

Vi vill informera er om förutsättningarna för spel:

Golfbilsförbud råder tillsvidare.
Lägesförbättring 1 klubba på hela spelfältet. Det beror vi har inte kunna klippa vissa ytor och det finns gräsansamlingar som skapats när vi klippt. Det finns områden på några hål där vi fortfarande har större vattenskador och vattensamlingar.
Spela förståndigt och tänk på var du går, så att du inte skadar banan genom att dra vagnen där det är som blötast.
Laga nedslagsmärken, kratta bunkern och lägg tillbaka uppslagen torv!. Vi har märkt en tilltagande slapphet och nonchalans i att hjälpa oss med att hålla banan fin genom att följa golfarens största skyldighet i spelet. Hjälp oss, så att vi kan hålla en fin bana resten av hösten!

Finns det mygg?
Vi har hört varningar om ”myggexplosioner” i länet och vi kommer inte vara något undantag.
Vi rekommenderar att du alltid har myggsmedel i bagen och speciellt nu.

Varmt välkommen!

Vänliga hälsningar