Golftjej Västmanland onsdag 28 juni!

Onsdagen 28 juni får klubben besök av Lauren Thibedeau som spelar collegegolf i USA. Temat för dagen är träning och föreläsning med Lauren. Föreläsningen är på engelska och kommer handla om livet på college, personlig utveckling och livets utmaningar.
Denna dag ingår i tjejsatsningen som vi gemensamt gör i Västmanland och här hittar du hela programmet: https://vastmanlandsgolf.se/news/golftjej-vastmanland-2023/

Eventet hos oss riktar sig till tjejer mellan 13-21 år.
Kostnad: Gratis träning och föreläsning för golfande tjejer i Västmanlands län. Lunch till självkostnadspris. ( Dagens lunchbuffé kostar 120 kr inkl. lingondryck)

Schema för dagen:
9:00-9:15 Samling på puttinggreen vid klubbhuset för att välkomna alla tjejer till en spännande dag!
9:15-10:45 Träning
11:00-12:00 Föreläsning med collegespelaren Lauren Thibedeau från USA
12:00-13:00 Gemensam lunch för de som vill

Anmälan till träningen skickas till:
sofia_ljungqvist@hotmail.com
Sista anmälningsdag: Söndag 25 juni.

Vill ni läsa mer om Lauren? Den här texten är skriven av en av hennes ledare:

”The Honda Cup is one of the highest awards given to collegiate athletes in the entire US. It is given to an athlete who has overcome great adversity to continue playing their sport. To put it in perspective, there are around 80,000 female golf team members in the US. Only 4 of those are recognized as winners of the Honda Cup for Inspiration. To even be nominated for such an award is a tremendous accomplishment and honor. Lauren Thibedeau, or “Tibby” as she likes to be called, is on our team this summer. She is also one of the recipients of the award. Here is a link to her story. Also, pick up on the part where it talks about her posting a 64 in a tournament when she was able to return to playing golf!”