Dags för städdag – 15 april 09.00

Varmt välkomna till årets städdag!
Lördagen den 15 april k.l 09:00, samlas vi utanför klubbhuset för genomgång av dagens fördelning av sysslor.
Vi behöver hjälpas åt att städa bort vintern både ute och inne för att kunna öppna banan, toaletter och klubbhus på allra bästa sätt golfsäsongen 2023. Prognosen säger att vi kommer att få sommarvärme i nästa vecka. Tänk om sommaren kommer lika plötsligt och varm som 2018, då kommer vi att få en fantastisk säsong!

Att göra:
Banan
1/ Samla in samtliga sandsäckar och trädgårdsplattor (vid greenerna på resp. golfhål) för att läggas på befintlig lastpall och sedan transporteras med traktorn för förvaring
2/ Ta/bära med samtliga armeringsjärn (som ligger vid greenerna) och lägga på de lastpallar som finns antingen vid hål 2 eller nära tee vid hål 5
3/ Ta med klubbens bunkerkrattor till banans samtliga bunkrar (finns vid maskinhallen)
4/ Kratta löv och kvistar (vid resp. golfhål) där björkdungar eller andra lövträd finns ute på golfhålen
5/ Städa bägge toaletterna på 9 1/2:an (inte kiosken)
6/ Kontrollera och städa ur toaletten bakom tee på hål 6
7/ Olja bänkarna (som har tak) på hål 4 resp. hål 10 ( om det är varmt nog)

(ansv. Gunnar & Elliot)

Klubbhuset:
8/ Städa toaletter och omklädningsrum
9/ Putsa fönster i entrén.
10/ Iordningställa rabatter i anslutning till klubbhuset
11/ Rensa häcken vid parkeringen
(ansv. Maria P)

Ta gärna med lövräfsa om du kan/vill kratta ute på banan…
Ta med en hink om du kan/vill hjälpa till med städning
Ta med ngt att rensa rabatter och klippa häckar med om du väljer det.
Ta gärna med egna handskar – vi har plasthandskar för dom som städar.

Efter dagens arbete serveras korv med bröd och dryck utanför klubbhuset. Vi är inne vid händelse av regn.
för Bankommittén & banarbetarna och klubbhuset.

Väl mött!

Gunnar, Elliot och Maria