Maria nominerad till Årets Klubbchef

GAF (Golf Administratörernas Förening) utser varje år Årets Klubbchef. Nu har de haft sammanträde och kommit fram till följande fem kandidater till Klubbchef 2022:

* Anna Dahlberg Söderström, Kårsta GK

* Björn Sturehed, Landeryds GK

* Crister Olsen, Gagnefs GK

* Maria Pennerborn, Surahammars GK

* Patrik Brorsson, Landskrona GK

Kandidaterna kommer att intervjuas och juryn kommer att träffas ytterligare en gång före utnämningen. Vi håller naturligtvis tummarna för Maria.

Nomineringskriterier är som följer: Kandidatens genomförda aktiviteter senaste året på sin golfanläggning och som exempelvis resulterat i en ökning av medlemmar, höjning omsättning/intäkter, omfattande renovering/banutveckling, utveckling av klubbhus, katastrofhantering på ett bra sätt eller implementerat nya program på anläggningen.
Kandidaten ska genom sitt ledarskap på anläggningen ha utvecklat mer än ett område och skapat en stabil grund för anläggningens framtid.