Solen skiner och vi har minskat köpt elförbrukning med 43% mot föregående år!

Det är lite för kallt för att spela golf nu, men solen skiner och det är vi riktigt glada över!
Vi har som vi berättade om på årsmötet ett produktionsavtal på vår solcellsanläggning och från den 22 februari i år var äntligen den sista pusselbiten på plats så att vi kan nyttja hela anläggningen.
Lagom till att solen började skina!
Vi kan tyvärr inte se vad vår försäljning genererar ännu, det kommer att ta någon månad till, hälsar Vattenfall. Det vi vet ändå är att köpt elförbrukning har gått ner med ca 40% när vi jämför februari i år med februari 2022.
Det är lite för kallt för att jobba i klubbhuset, så vi måste dra igång värmen nu när restaurangen installerar sig, men vilka vinster vi har med att jobba ständigt med energieffektivisering! Just därför har jag anmäl oss till ett energi-omställningsprojekt som drivs av energimyndigheten och energikontoret i Mälardalen. Det är en kostnadsfri rådgivning om hur vi kan göra ytterligare besparingar och då vi har en restaurang som är tänkt att drivas året om är det fortsatt viktigt att vi är medvetna om hur vi jobbar med vår energiförbrukning. Vi hoppas att vi får delta i projektet!
Bara år har vi minskat köpt förbrukning med 43 % mot föregående år!

!
Med detta önskar jag er en riktigt trevlig helg, som förhoppningsvis badar i sol!

Maria Pennerborn, Klubbchef