Hej alla damer i Sura GK!

Som ni vet är Surahammar GK uttagna som en av 22 klubbar att vara en ”pilotklubb” i Svenska Golfförbundets storsatsning, ”En bättre spelupplevelse”. Det handlar om många saker, men en del av projektet handlar om banans design och det är där som vi damer kommer in. Vi har pratat om att bygga nya tees, initialt har vi pratat om tee 40 men efter förra mötet med projektgruppen så kom vi fram till att vad vi egentligen behöver, är ett kortare alternativ till tee 50.
Idag har vi tee 44 (ej egna teen) men det innebär av att hälften av utslagen görs från tee 50 (lite för långt) och hälften från tee 40 (lite för kort). Vi tror att det skulle gynna oss damer och blivande greenfee gäster om vi byggde permanenta tee ”47” och behåller tee 40 (ev något kortare (38) med mattor och/ eller lägga teekulorna på en klippt yta, i vissa fall (korthålen) kanske på fairway?
Jag skulle vilja be er damer som spelar om lite hjälp, för vår egen skull. När du spelar i sommar fundera på var du tycker att en ny tee 47 skulle ligga på hål 1,3,5,7,8. Vi börjar med fem hål. Med var menar jag både placering framför tee 50 men även i sidled. Målet är att hitta den optimala placeringen, både ur ett spelperspektiv men även ur ett skötselperspektiv.
Efter sommaren, hoppas jag att några av er har lust att gå runt med mig på banan och delge mig era synpunkter. Det går även bra att maila/ringa mig direkt, mia.runnerus@evidensia.se(070 370 10 58).
Nu har vi chansen att skapa en bättre spelupplevelse för oss damer och andra som vill spela en kortare banan. Låt oss ta Sura GK till en ny nivå, där vår design även kan locka till sig ännu fler damer. Ser fram emot era synpunkter och återkommer i frågan efter sommaren.
Ha en fin sommar!! Varma hälsningar Mia