Föreläsning av golftränaren Rickard Lindberg

Tisdag 14 juni kommer Rickard till vår klubb och håller en föreläsning kl 17.30-19.30. Det är kostnadsfritt att komma och lyssna. Alla medlemmar är välkomna.
Anmäl dig till: Michael.Ramquist@pgasweden.golf
Rickard började sin karriär i Surahammars GK innan han gick vidare till Västerås GK för att som heltidsanställd fokusera på elit och ungdom. 2005 fick Rickard förfrågan om att hjälpa till inom Swedish Golf Team.
De senaste 15 åren har han varit verksam både på Europatouren och PGA touren med olika spelare. Rickard har fått möjligheten att coacha spelare på t ex OS, Majors, Ryder Cup och Palmer Cup. Idag arbetar han även som utvecklingscoach inom hockey. Rickard har arbetat mycket med utbildning av både coacher och spelare samt med strategier för att hitta nya vägar och tydlighet i ”vad skall göras och när”. Han gillar att utmana sig själv och jobba med att hela tiden ”bli bättre”.
Under föreläsningen pratar Rickard om ledarskap och arbete i team. Han berättar om vikten av mental träning och ger en inblick i hur den kan bedrivas rent praktiskt.