Då har vi precis producerat våra första kWh med El av Sol!

Idag, precis enligt plan har vi kört igång vår solcellanläggning! Grattis till oss!
Vi kan via en app se hur mycket som produceras varje minut som går och för att alla medlemmar och gäster ska få tillgång till den här häftiga informationen har vi beställt en liten tv-skärm men en dator kopplad till som ska monteras i entrén.
Vi tackar alla som deltagit i projektet och styrelsen som tog beslut på satsningen!

Lennart Pettersson har vart klubbens projektledare där Rolf Eriksson ingått som expert på el. Vi har haft hjälp av några medlemmar som grävt för kablar och Kjelle som alltid är behjälplig har bidragit i både stort och smått. Surahammars Elaffär har gjort ett jättefint arbete och alla parter lämnade besiktningsmötet glada och nöjda.

Utan bidraget på 400 000 tusen i anläggningsstöd från RF/Sisu hade detta projekt inte vart möjligt. Idrottsrörelsens medel är fantastiska! Stort tack också till Swedbank och ElavSol
Från denna stund producerar vi El av sol och det kommer att bli en positiv ekonomisk vinning från dag ett.
I skrivande stund har vår anläggning producerat 70,6 kWh. En mulen dag, där solen tittar fram nu på eftermiddagen.

Vi har nu Surahammars största solcellsanläggning!
Här kan du följa vår produktion: Solcellsproduktion