Tuppkärrsskolan livade upp stämningen på klubben i veckan som var!

Den här veckan var klass 4-6 från Tuppkärrsskolan på besök hos oss. Under tre förmiddagar mellan 08.30-12.00 var det fullt upp med aktiviteter på klubben! På rangen höll Micke i svingträning. Sura Padel öppnade padelbanorna och här ledde skolans idrottslärare aktiviteten. På övningsområdet mötte John-Edvard upp med putt-och chipning. Maria introducerade footgolf på footgolfbanan. Ridskolan kom dessutom på besök och barnen fick prova ponnyridning. Aktiva, glada och trevliga barn har nu fått lära känna oss som jobbar på klubben och vi hoppas verkligen att de kommer tillbaka på sommarlovet , eller efter skolan.

Micke delade ut en liten present i slutet av dagen där alla barn fick med sig en rangeboll. Rangebollen ska användas som en gratispolett till golfbollarna på rangen för att locka barnen tillbaka. Det gav onekligen effekt direkt! Redan samma eftermiddag har vi återbesök av många elever som var sugna på att prov lite till.
Vi hoppas att det håller i sig!
Om ni möter ett barn på väg till klubben, som kanske inte vet var cykeln ska stå, eller var man får gå får vi tillsammans hjälpa till att leda dem så att de känner sig välkomna utan att få tillrättavisningar.

Veckan har vart intensiv och servicen i receptionen och shopen har kanske inte vart optimal, men vi tyckte att det var viktigt att prioritera detta med skolan och föreningarna på vår egna lilla föreningsdag som blev otroligt uppskattat av barn, elever och pedagoger!
Stort tack till RF/SISU , som hjälpte oss att planera och genomföra dessa dagar, ni är en fantastisk resurs! Att Marie och Tobias kunde vara med som ledare på tisdagen var verkligen en bonus som var välbelövig i uppstarten.
Det här hoppas vi att vi kan göra om årligen.
Välkomna åter!