Fredagen den 6 maj öppnar vi banan kl.12.00!

Nu kan vi äntligen meddela vilket datum och tid vi öppnar banan.
Fredagen den 6 maj kl.12.00 välkomnar vi första boll att slå ut!
De första tiderna är reserverade till de som jobbat ideellt under året, från vinterdukar, till städdagar, tävling etc.
Lördagens bokning har vart tillgänglig under en längre tid, liksom söndagen och dagarna där efter.
Kan du inte boka tid? Då är det kanske något knasigt med din avgift. Maila till kansliet så får jag titta på det. Du kommer garanterat få hjälp, men kanske inte på stört. För varje samtal som ringer missar jag tre eftersom trycket är stort nu. Allt som inte har med spelet i helgen att göra kommer att prioriteras till nästa vecka. Vi ses kanske redan på fredag!
//Maria

Hur ser konditionen på banan ut?

Vi har haft en otroligt missgynnsam vår och då det faktiskt ligger kvar is i bunkern på tvåan förstår vi alla att gräset inte har vaknat till liv ännu. Det ser kanske lite trist ut på fairways men de behöver varmare nätter, sol och regn. Inte ens björkarna har slagit ut ännu.
Vi spelar på sommargreener och de 12 greener som ligger på den norra delen av banan på klubbhussidan, är riktigt gröna och fina på de flesta ytorna. Från hål 4- 9 varierar det och som vi alla vet kommer ju greenerna på sjuan och åttan igång sist av alla.

Vi har sått i nya gräsfrön på alla skadade greenytor och vi ser att det börjar komma upp.
VÄNLIGEN GÅ INTE PÅ DESSA YTOR, GÅ RUNT! Vi har markerat dessa ytor och inom markeringen är det MUA. Det viktigt att ni respekterar det. Vi har jobbat hårt hela veckan och fått in allt täckmaterial tack vare er medlemmar som ställer upp. Nu ska vi sätta upp teemarkeringar och flaggor och fixa med det sista inför öppningen.
//Elliot

Vi välkomnar er alla till en ny säsong och hoppas på att möta glada medlemmar och gäster som äntligen får träffas och spela golf!

Välkomna!

Maria Pennerborn, Klubbchef