Har du läst det senaste nyhetsbrevet som vi skickade 22 april?

I fredags skickade vi ut information till alla medlemmar om statusen på banan, städdagen mm.
Detta är en kortare sammanfattning.
Städdagen är bestämd till den 30 april kl. 09.00-12.00. Se mer info under aktuellt.
Tävlingen den 1 maj är inställd då banan inte kommer att vara öppnad tyvärr.
Seniltourens första tävling blir tidigast den 12 maj.

Banan
Tjälen har fortfarande inte gått ut backen och det är is kvar några av bunkrarna, ganska tjock sådan.
Den kommande kalla veckan gör att det går långsamt för växtligheten. Det är torrt och vi måste få igång bevattningen.
I fredags började vi förberedelserna för att starta upp bevattningen men även här är det så att det är fruset runt några av våra sprinklers och då förstår vi alla att vi inte kan vattna så länge den är kvar. Elliot har sått i de områden på våra greener som behöver nya frön och dukarna ligger kvar tills det har etablerat sig. I nästa vecka kommer vi att lyfta av dukarna, göda och lägga på dem igen.
Vi kommer att uppdatera er om hur arbetet har gått inför nästa helg igen.

Vi ser att många grannklubbar kommer att öppna sent i år. Orresta den 28 april, Västerås GK den 29:e, Arboga den 29:e, Fullerö den 29:e, om deras prognos håller. Missa inte att vi har samarbete med Arboga och att ni endast betalar 250 kr i greenfee mån- fre och på Strömsholm har vi 50% rabatt.
All info finns under greenfeesamarbeten.
Starttidschemat hos oss är öppet från och med lördagen den 7 maj. Jag har inte tagit bort bokningarna och förhoppningen är ändå att vi har öppnat innan dess. Vi får återkomma inför nästa helg helt enkelt.
Ha en fin vecka!

Maria Pennerborn